Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatálybalépés dátuma: 2025. december 1.

Utolsó módosítás: 2025. december 1.

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazzák a Back Réka Bernadett egyéni vállalkozó (a továbbiakban: Szolgáltató) által nyújtott szolgáltatások igénybevételének részletes feltételeit.

Kérlek, figyelmesen olvasd el ezt a dokumentumot, mert a szolgáltatás megrendelésével elfogadod a benne foglalt feltételeket.

Jogszabályi hivatkozások:
  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (GDPR)
  • 2000. évi C. törvény a számvitelről
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról
1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Back Réka Bernadett egyéni vállalkozó

Székhely: 1137 Budapest, Szent István park 17. 4. em. 1. ajtó

Adószám: 49329418-1-41

Nyilvántartási szám (egyéni vállalkozó): 59018573

Honlap: https://www.backreka.hu

E-mail: info@backreka.hu / backreka@gmail.com

Facebook oldal: Back Réka hivatalos oldal

LinkedIn profil: https://www.linkedin.com/in/backreka/

Adózási forma: A Szolgáltató egyéni vállalkozóként, átalányadózóként működik, a honlapon szereplő árak bruttó, végleges összegek.

2. Az ÁSZF tárgyi és személyi hatálya

2.1. Jelen ÁSZF a Szolgáltató által nyújtott alábbi szolgáltatásokra terjed ki:

  • Hangos emlékkönyv (online hang, online videó és stúdiós verzió)
  • Műsorvezetés / moderálás
  • Podcast tanácsadás

2.2. Az ÁSZF alkalmazandó minden olyan természetes vagy jogi személyre (a továbbiakban: Ügyfél), aki a Szolgáltatóval szerződést köt a fenti szolgáltatások bármelyikére.

2.3. A felek közötti szerződés – ha a felek eltérően nem állapodnak meg – magyar nyelvű, és jelen ÁSZF rendelkezései szerint jön létre.

2.4. Az ÁSZF hatálya kiterjed a Szolgáltató által a www.backreka.hu weboldalon keresztül nyújtott valamennyi szolgáltatásra.

3. Fogalmak

Szolgáltató: Back Réka Bernadett egyéni vállalkozó

Ügyfél: Az a természetes vagy jogi személy, aki a Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi

Megrendelő: Az Ügyfél szinonimája, aki konkrét megrendelést tesz

Fogyasztó: Az a természetes személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljárva köt szerződést a Szolgáltatóval (Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pont)

Vállalkozás: Olyan Ügyfél, aki üzleti, szakmai vagy egyéb gazdasági tevékenysége körében jár el

Hangos emlékkönyv: A Szolgáltató által készített, hangban (és adott esetben videóban) rögzített portrébeszélgetés, amely egy személy életútját, történeteit, gondolatait örökíti meg

Stúdiós felvétel: Profi stúdióban, bérelt helyszínen történő felvétel, a Szolgáltató által szervezve

Online felvétel: Interneten, online kapcsolaton (pl. videó- vagy hanghívás) keresztül megvalósuló beszélgetés

Szolgáltatás: A Szolgáltató által nyújtott valamennyi tevékenység (Hangos emlékkönyv, műsorvezetés, podcast tanácsadás)

Felek: A Szolgáltató és az Ügyfél együttesen

4. Az ÁSZF hatálya és elfogadása

4.1. Az Ügyfél a szolgáltatás megrendelésével vagy az ajánlat elfogadásával elismeri, hogy jelen ÁSZF tartalmát megismerte és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek fogadja el.

4.2. A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosítások a weboldalon való közzététel napján lépnek hatályba. A módosítás a már megkötött szerződéseket nem érinti, azokra a megkötéskor hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók.

4.3. A Felek között létrejövő szerződésre a magyar jog az irányadó (lásd a bevezetőben felsorolt jogszabályi hivatkozásokat).

5. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások

A Szolgáltató az alábbi főbb szolgáltatásokat kínálja:

5.1. Hangos emlékkönyv

Szolgáltatás leírása:

A Hangos emlékkönyv egy exkluzív portréinterjú szolgáltatás, amely során a Megrendelő vagy az általa kijelölt személy életútját, történeteit, emlékeit professzionális interjú keretében rögzítem hangfelvételre vagy videóra. A szolgáltatás célja, hogy az egyéni történetek, élmények megőrzésre kerüljenek, és egy szerkesztett, magas minőségű audio vagy audiovizuális formában átadásra kerüljenek.

A szolgáltatás főbb lépései:

  1. Kapcsolatfelvétel és egyeztetés: A Megrendelő felveszi velem a kapcsolatot, és megbeszéljük a szolgáltatás részleteit (témaválasztás, időpont, verzió kiválasztása)
  2. Felkészülés: A Megrendelő eljuttat hozzám minden olyan információt, amely segíti a felkészülésemet (önéletrajz, fotók, honlap, közösségi média profilok stb.) – legkésőbb a forgatás előtt 2 nappal
  3. Felvétel: Az egyeztetett időpontban és helyszínen megtörténik az interjú (50-60 perc időtartamban, de ha épp egy fontos téma beszélgetés közben kerül szóba, nem szakítom félbe)
  4. Utómunka: A felvett anyagot megvágom, szerkesztem professzionális minőségben
  5. Átadás: Az elkészült anyagot elektronikus úton (WeTransfer link vagy más megoldással) juttatom el a Megrendelőhöz, amelyet 7 napig tud letölteni
  6. Javítási lehetőség: A Megrendelőnek egy alkalommal lehetősége van arra, hogy a kért anyagon változtassunk, ha nem tetszik valami. Ebben az esetben pontosan jeleznie kell, hogy hány percnél, mi a probléma, amit javítani kell

Elérhető verziók:

  • Online hang: Online platformon (pl. Zoom) keresztül történő hangfelvétel rögzítése
  • Online videó: Online platformon (pl. Zoom) keresztül történő videófelvétel rögzítése
  • Stúdiós verzió: Professzionális stúdióban történő hang- és képfelvétel (a stúdió bérlését én intézem)

Az elkészült anyag átadása:

  • Formátum: MP3 (hang) vagy MP4 (videó) vagy hasonló funkciójú média kiterjesztés
  • Átadás módja: E-mailben
  • Megőrzési idő: Az elkészült és a nyers anyagot 30 napig megőrzöm az átadástól számítva, hogy javítási igény esetén rendelkezésre álljon. A 30 nap letelte után végleges törlésre kerül
  • Fontos: Ha az Ügyfél a 30 napos határidőn belül nem töltötte le az anyagot, vagy az anyag megsérült az Ügyfél eszközén, a Szolgáltató nem köteles újra eljuttatni az anyagot. Az Ügyfél felelőssége biztosítani, hogy az anyagot időben és biztonságosan letöltse és tárolja
  • Hosszabb távú megőrzés: Az Ügyfél kérésére hosszabb ideig megőrzöm az anyagot, havi 5.000 Ft tárolási díj ellenében, de csak akkor, ha ezt a kérését írásban, az átadást követő 30 napon belül jelezte

Fontos: Nyersanyagot (retusálatlan, vágatlan felvételt) semmilyen körülmények között nem adok át, ahogyan egy fotós sem adja oda a retusálatlan képeket.

5.2. Műsorvezetés / Moderálás

Szolgáltatás leírása:

Rendezvények, online beszélgetések, podcastok, rádió- és televíziós műsorok szakmai műsorvezetése és moderálása. A szolgáltatás magában foglalja a felkészülést az eseményre, a műsorvezetést, valamint az esemény lebonyolításában való közreműködést.

Vállalt események típusai:

  • Online beszélgetések, webináriumok
  • Rendezvények moderálása (konferenciák, kerekasztal-beszélgetések, céges események)
  • Podcast felvételek műsorvezetése
  • Videós műsorok
  • Rádió- és televíziós műsorok (egyedi árazás szerint)

Díjazás:

  • A műsorvezetés díja óradíj alapon kerül meghatározásra
  • A weboldalon feltüntetett árak tájékoztató jellegűek és bruttó összegek
  • A pontos díj minden esetben az esemény jellegétől, időtartamától és helyszínétől függően, egyedi ajánlatban kerül meghatározásra

5.3. Podcast tanácsadás

Szolgáltatás leírása:

Egyórás személyes vagy online konzultáció podcast indításához vagy fejlesztéséhez. A 20 év rádiós és médiaszakmában szerzett tapasztalatom alapján segítek:

  • A podcast koncepciójának kidolgozásában
  • A felvétel és szerkesztés alapjaiban
  • Podcast üzemeltetés gyakorlati kérdéseiben

Időtartam: 1 óra (60 perc)

Írásos összefoglaló: A tanácsadás után legkésőbb 1 héten belül írásos összefoglalót készítek a megbeszélt főbb pontokról és ajánlásokról

További konzultációk: Ha többszöri, hosszútávú egyeztetésre van szükség, arra egyedi megállapodás alapján van lehetőség

5.4. Nem vállalt szolgáltatások és korlátozások

Az alábbi szempontok fontosak a szolgáltatások igénybevételénél:

A beszélgetésben elhangzottak nem feltétlenül tükrözik az én véleményemet. Az ott elhangzottak valóságtartalmának ellenőrzése nem tartozik a feladataim közé. Én régóta elhúzódó családi vitákban nem teszek le pontot, én meghallgatom annak a történetét, aki eljön, hogy azt elmesélje. Ha ezt a család másik tagja máshogy élte meg, akkor neki is van lehetősége a saját verzióját elmondani, sőt jöhetnek együtt is, de én igazságot nem teszek, ennek nem ez a célja.

Szakmai korlátozások: A Megrendelő behozhat politikai, gazdasági, labdarúgás vagy egyéb szakmai témákat, de én ezeknek nem vagyok szakértője. Ha ezekről szeretne beszélni, akkor megfelelő információt kell küldenie nekem ezekkel kapcsolatosan, hogy tudjak felkészülni.

Interjú leállítása etikai okokból: Ha egy céges interjú során a Megrendelő önmagát a konkurenciával szemben nem reális színben tünteti fel, esetleg a versenytársat ócsárolja vagy lejáratja, az interjút leállítom. Ebben az esetben a Megrendelő a végösszeg 60%-át köteles kifizetni.

6. A szerződés létrejötte és a megrendelés menete

6.1. Kapcsolatfelvétel

A Megrendelő az alábbi csatornákon veheti fel velem a kapcsolatot:

  • Weboldali kapcsolatfelvételi űrlap: www.backreka.hu Kapcsolat menüpont alatt
  • E-mail: info@backreka.hu vagy backreka@gmail.com
  • Közösségi média: Facebook, LinkedIn (első jelzésre, de a végleges egyeztetés e-mailben történik)

A kapcsolatfelvételkor a Megrendelőnek meg kell adnia:

  • Nevét
  • E-mail címét
  • Telefonszámát (ajánlott)
  • Rövid leírást arról, hogy milyen szolgáltatásra van szüksége és milyen időzítéssel

6.2. Ajánlatadás és egyeztetés

A beérkező megkeresést követően e-mailben vagy telefonon felveszem a kapcsolatot a Megrendelővel. Az egyeztetés során pontosítjuk:

  • A szolgáltatás pontos tartalmát és terjedelmét
  • A helyszínt (online / stúdió / személyes)
  • Az időpontot (forgatás napja, időpontja)
  • A témaköröket (Hangos emlékkönyv esetén)
  • A díjat (bruttó összeg)

A telefonos egyeztetést követően írásbeli megerősítést küldök e-mailben, amely tartalmazza:

  • A szolgáltatás pontos megnevezését
  • A forgatás/szolgáltatás napját, időpontját
  • A helyszínt (online platform / stúdió címe)
  • Az időtartamot
  • A tájékoztató leírást (hogyan készüljön a Megrendelő)
  • A bruttó díjat
  • Hivatkozást jelen ÁSZF-re és az Adatvédelmi Tájékoztatóra

6.3. A szerződés létrejötte

A szerződés akkor jön létre, amikor:

  • A Megrendelő e-mailben kifejezetten visszaigazolja az ajánlatot és elfogadja a feltételeket, vagy
  • Stúdiós forgatás és podcast tanácsadás esetén az előleg kiegyenlítésével (lásd 7.2. pont)

Fontos: Minden megrendelésnek írásos nyoma kell, hogy legyen. Telefonon történő szóbeli megrendelés esetén is e-mailes visszaigazolást kérek.

6.4. Időpont-egyeztetés és módosítás

A Felek konkrét időpontban állapodnak meg a szolgáltatás teljesítésére.

Időpont-módosítás vagy lemondás a Megrendelő részéről:

  • Hangos emlékkönyv (online verzió): Legkésőbb 24 órával a forgatás előtt ingyenesen lemondható vagy módosítható
  • Hangos emlékkönyv (stúdiós verzió): Legkésőbb 24 órával a forgatás előtt ingyenesen lemondható vagy módosítható. Az aznap érkező "elfelejtettem" üzenet nem elfogadható, mivel a stúdió több embert mozgósít
  • Műsorvezetés/rendezvény: Legkésőbb 1 héttel (7 nappal) a rendezvény előtt ingyenesen lemondható vagy módosítható
  • Podcast tanácsadás: Legkésőbb 24 órával a tanácsadás előtt ingyenesen lemondható vagy módosítható

Késedelmes lemondás díja:

  • Rendezvény műsorvezetés esetén a készenlét miatt (hogy azt a napot arra dedikáltam) a végösszeg 20%-át felszámolom
  • Stúdiós forgatás esetén a már előre kifizetett előleg (stúdióbérlés) nem kerül visszatérítésre

Betegség miatti lemondás:

Betegség esetén törekszünk megértőek lenni. Ha az Ügyfél vagy én betegszek meg, vagy az Ügyfél kiskorú gyermeke betegsége miatt nem tud részt venni, új időpontot egyeztetünk. Ha a betegség aznap derül ki, a fenti lemondási díjakat nem számítom fel, de a stúdióbérlés díját ebben az esetben is viselni kell, ha az már nem mondható le (mivel a stúdióval külön szerződés jön létre, és azoknak saját lemondási szabályaik vannak).

Stúdióbérlés külön szerződés: A stúdiós forgatás esetén a Szolgáltató külön szerződést köt a stúdiószolgáltatóval. Az Ügyfél ezt tudomásul veszi, és elfogadja, hogy a stúdióval kötött szerződés feltételei (lemondási szabályok, felelősség stb.) a stúdiószolgáltatóval közvetlenül állapodnak meg. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a stúdiószolgáltató által okozott károkért vagy problémákért.

7. Díjak, fizetési feltételek, számlázás

7.1. Árak

A weboldalon (www.backreka.hu) szereplő árak:

  • Bruttó árak (mivel átalányadózó egyéni vállalkozó vagyok)
  • Forintban (HUF) értendők
  • Végleges árak a Hangos emlékkönyv és podcast tanácsadás szolgáltatások esetén
  • Tájékoztató jellegűek a műsorvezetés szolgáltatás esetén – a pontos díj egyedi ajánlatban kerül meghatározásra

Az árak a szolgáltatás teljes díját tartalmazzák, kivéve ha ettől eltérően állapodunk meg.

7.2. Előleg fizetése

Az alábbi szolgáltatásoknál előleget kérek:

Szolgáltatás Előleg mértéke Fizetési határidő
Stúdiós Hangos emlékkönyv A stúdióbérlés költsége (a végösszeg egy része) A forgatás előtt legalább 1 nappal
Podcast tanácsadás A teljes összeg A tanácsadás előtt
Online Hangos emlékkönyv Nincs előleg
Műsorvezetés Egyedi megállapodás szerint Egyedi megállapodás szerint

 7.3. Fizetési módok

A következő fizetési módokat fogadom el:

  • Banki átutalás (a számlán feltüntetett bankszámlaszámra)
  • Készpénz (személyes találkozó esetén, a szolgáltatás napján)

Revolut, PayPal vagy egyéb online fizetési módokat jelenleg nem fogadok el.

7.4. Fizetési határidők

Szolgáltatás Fizetési határidő
Előleg (stúdió, tanácsadás) Számla kiállítása után 8 napon belül, de legkésőbb a szolgáltatás előtt
Hangos emlékkönyv (fennmaradó összeg) Az elkészült anyag csak akkor kerül átadásra, ha a teljes összeget kiegyenlítette a Megrendelő
Műsorvezetés/rendezvény Számla kiállítása után 8 napon belül

7.5. Számlázás

Minden megrendelésről elektronikus számlát állítok ki a Szamlazz.hu rendszerén keresztül. A számlát e-mailben küldöm meg:

  • Szamlazz.hu rendszer tagjai automatikusan megkapják a rendszerben
  • Nem tagok számára e-mail mellékletként küldöm PDF formátumban

A számla kiállításához szükséges adatok:

  • Természetes személy: Név, lakcím (vagy számlázási cím, ha eltér)
  • Vállalkozás/cég: Cégnév, székhely, adószám, cégjegyzékszám
8. A szolgáltatás teljesítése

8.1. Teljesítési határidők

Hangos emlékkönyv:

  • Forgatás időpontja: A megkeresést követő 2-4 héten belül, a Felek egyeztetése szerint
  • Elkészült anyag átadása: Az interjú felvételét követő 14 napon belül (2 hét)
  • Javítás után: Ha a Megrendelő javítást kér, a módosított verzió további 7 napon belül kerül átadásra

Műsorvezetés:

  • A szolgáltatás a rendezvény napján és időpontjában kerül teljesítésre

Podcast tanácsadás:

  • A konzultáció az egyeztetett időpontban valósul meg
  • Írásos összefoglaló legkésőbb 1 héten belül megküldésre kerül

8.2. Az Ügyfél kötelezettségei a teljesítéshez

A szolgáltatás zavartalan teljesítése érdekében a Megrendelő köteles:

  • Valós adatok megadása: A kapcsolatfelvételkor és a szerződéskötéskor valós, pontos adatokat adni meg
  • Időben elérhetőnek lenni: Az egyeztetett időpontban rendelkezésre állni (online vagy személyesen), interjúképes (józan) állapotban!
  • Felkészülési anyagok megküldése: Hangos emlékkönyv esetén a felkészüléshez szükséges anyagokat (önéletrajz, fotók, honlap, stb.) legkésőbb 2 nappal a forgatás előtt eljuttatni
  • Technikai feltételek biztosítása (online verzió esetén):
    • Stabil internetkapcsolat (minimum 10 Mbps)
    • Megfelelő minőségű mikrofon (beépített vagy külső)
    • Csendes, zajtalan környezet
    • Megfelelő világítás (videós verzió esetén)
    • Az online platform ismerete (Zoom)

Fontos: Ha a Megrendelő oldalán fellépő technikai hiba (gyenge internet, rossz mikrofon, zajos környezet) miatt romlik a felvétel minősége, az a Megrendelő felelősségi körébe tartozik. Ebben az esetben nem vállalok garanciát a végeredmény minőségéért, és nem vagyok köteles ingyenes újrafelvételre.

8.3. Minőségi vállalások

A szolgáltatásaim teljesítése során vállalom:

  • Átgondolt felkészülés: Minden interjú és szolgáltatás előtt alaposan felkészülök a megadott anyagok és információk alapján
  • Professzionális minőség stúdiós verzió esetén: A stúdiós Hangos emlékkönyv szolgáltatás során professzionális stúdiót bérelek, amely garantálja a kiváló hang- és képminőséget
  • Érthető hangminőség: Az elkészült anyagokban az érthető hangminőséget biztosítom (feltéve, hogy a Megrendelő oldalán is megfelelők a technikai feltételek online verzió esetén)
  • Szakmai hozzáértés: 20 év médiaszakmai tapasztalatommal, több mint 4000 óra élő adás szerkesztésével és műsorvezetésével dolgozom

Megjegyzés az online verzió minőségéről: Az online verzió esetén a hang- és képminőség sosem lesz rádió, podcast, TV minőségű (az internetkapcsolat és a Megrendelő eszközei miatt), de az érthető és felhasználható minőséget garantálom, amennyiben a Megrendelő biztosítja a minimális technikai feltételeket.

9. Elállási jog (fogyasztók esetében)

Fontos: Az elállási jog kizárólag fogyasztókat illet meg (azaz természetes személyeket, akik nem szakmai/üzleti tevékenység keretében vesznek igénybe szolgáltatást). Vállalkozások esetében az elállási jog nem alkalmazható.

9.1. A 14 napos elállási jog

A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján megilleti az indokolás nélküli 14 napos elállási jog, amely a szerződés megkötésének napjától számítva gyakorolható.

Az elállási jogot a fogyasztó az alábbi módon gyakorolhatja:

  • Egyértelmű nyilatkozatot küld e-mailben az info@backreka.hu vagy backreka@gmail.com címre, vagy
  • Postai úton az 1137 Budapest, Szent István park 17. 4. em. 1. ajtó címre, vagy
  • Az alábbi Elállási Nyilatkozat minta felhasználásával (lásd 9.5. pont)

9.2. Elállási jog a szolgáltatás megkezdése előtt

Ha a fogyasztó a 14 napos határidőn belül, de a szolgáltatás megkezdése előtt eláll a szerződéstől:

  • A Szolgáltató 14 napon belül visszatéríti a teljes befizetett összeget
  • Mivel a Hangos emlékkönyv esetén nem kérek előre pénzt (stúdiós verzió kivételével), ebben az esetben a szolgáltatás nem jön létre, és nem kerül számlázásra
  • Stúdiós verzió esetén az előleg (stúdióbérlés költsége) visszatérítésre kerül, ha a stúdió lemondása még időben megtörtént

9.3. Elállási jog a szolgáltatás megkezdése után

Ha a fogyasztó kifejezetten kéri, hogy a szolgáltatás a 14 napos elállási határidőn belül megkezdésre kerüljön (pl. gyors forgatási időpontot kér), a következő szabályok érvényesülnek:

  • A szolgáltatás megkezdése előtt: A fogyasztó tudomásul veszi, hogy ha a szolgáltatás teljesen befejeződik a 14 napos határidőn belül, elveszti a teljes elállási jogát
  • Részteljesítés esetén: Ha a szolgáltatás folyamatban van, de még nem fejeződött be, a fogyasztó köteles megtéríteni a teljesítés arányos díját

Hangos emlékkönyv szolgáltatás esetén az arányos díj:

  • Felvétel megtörtént, de még nincs megvágva: A végösszeg 60%-a
  • Felvétel megtörtént és meg is lett vágva: A teljes ár (100%)

Tudomásulvétel a gyors teljesítésről: A megrendelés visszaigazolásában minden esetben felhívom a fogyasztó figyelmét arra, hogy ha a szolgáltatás a 14 napon belül teljesen befejeződik, az elállási jog megszűnik. A fogyasztó ezt a megrendelés visszaigazolásával tudomásul veszi.

9.4. Elállási jog személyre szabott szolgáltatás esetén

A Hangos emlékkönyv szolgáltatás személyre szabott, egyedi jellegű szolgáltatásnak minősül, mivel kifejezetten a Megrendelő vagy az általa kijelölt személy egyéni története, életútja kerül felvételre. A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdés c) pontja alapján a fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan szolgáltatás esetén, amely személyre szabott, a fogyasztó specifikációjának megfelelően készül.

Ennek értelmében, ha az interjú már elkészült és átadásra került, az elállási jog már nem gyakorolható.

9.5. Elállási nyilatkozat minta

Az elállási jog gyakorlásához egyértelmű nyilatkozatot kell tenned. Ennek megkönnyítésére az alábbi nyilatkozatmintát használhatod, de nem kötelező – bármilyen egyértelmű nyilatkozat megfelelő (pl. egyszerű e-mail is).

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT MINTA

(Csak akkor töltsd ki és küldd vissza ezt az űrlapot, ha el kívánsz állni a szerződéstől)

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT MINTA

(Csak akkor töltsd ki és küldd vissza ezt az űrlapot, ha el kívánsz állni a szerződéstől)


Címzett:

Back Réka Bernadett egyéni vállalkozó
Székhely: 1137 Budapest, Szent István park 17. 4. em. 1. ajtó
E-mail: info@backreka.hu

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

Szolgáltatás megnevezése: …………………………………………………………………
Szerződéskötés dátuma: …………………………………………………………………
Megrendelő neve: …………………………………………………………………
Megrendelő lakcíme: …………………………………………………………………
Megrendelő e-mail címe: …………………………………………………………………
Megrendelő telefonszáma: …………………………………………………………………

Kelt: ……………………………, 20………. ……………… hó ………. nap

Megrendelő aláírása: (papír alapú közlés esetén)
 


Hogyan küldd el?

  • E-mailben: A kitöltött nyilatkozatot küldd el az info@backreka.hu vagy backreka@gmail.com címre
  • Postán: Küldd el az 1137 Budapest, Szent István park 17. 4. em. 1. ajtó címre

Tipp: Ha e-mailben küldesz elállási nyilatkozatot, nem szükséges ezt a formanyomtatványt használnod. Elég, ha egyértelműen leírod, hogy mely szerződéstől állsz el, és megadod az elérhetőségeidet.

9.6. Az elállási jog gyakorlásának következményei

Ha elállsz a szerződéstől és még nem kezdődött meg a szolgáltatás teljesítése:

  • 14 napon belül visszatérítem a befizetett összeget (ha volt előleg)
  • A visszatérítés a Te eredeti fizetési móddal megegyező módon történik (banki átutalás esetén átutalással)
  • Nem számítok fel semmilyen költséget az elállás miatt

Ha elállsz a szerződéstől, de a Te kifejezett kérésedre a szolgáltatás már megkezdődött a 14 napos határidőn belül:

  • Köteles vagy megtéríteni a teljesítés arányos díját
  • Hangos emlékkönyv esetén: ha a felvétel megtörtént, de még nincs megvágva, a végösszeg 60%-a; ha már meg is van vágva, a teljes ár
  • A fennmaradó összeg visszatérítésre kerül 14 napon belül

Ha a szolgáltatás teljesen befejeződött a Te kifejezett kérésedre a 14 napos határidőn belül:

  • Az elállási jog megszűnik
  • A teljes díjat ki kell fizetned

10. Lemondás, időpont módosítás, vis maior

10.1. Az Ügyfél általi lemondás

Lásd részletesen a 6.4. pont alatt (Időpont-egyeztetés és módosítás).

10.2. A Szolgáltató általi lemondás vagy halasztás

Ha én kényszerülök lemondani vagy halasztani a szolgáltatást (betegség, vis maior vagy egyéb kényszerítő ok miatt), a következőképpen járok el:

  • Automatikusan új időpontot ajánlok: Törekszem a lehető leghamarabb új időpontot egyeztetni a Megrendelővel

  • Előleg visszatérítése: Ha podcast tanácsadás esetén előleg került befizetésre, és a Megrendelőnek nem megfelelő az új időpont, az előleget teljes egészében visszafizetem 14 napon belül

10.3. Vis maior (elháríthatatlan külső ok)

A következő helyzeteket tekintem vis maiornak, amikor egyik fél sem felel a teljesítés elmaradásáért vagy késedelméért:

  • Súlyos betegség, baleseti sérülés
  • Járványhelyzet, karantén kötelezettség
  • Közeli rokon halála
  • Természeti katasztrófa (árvíz, vihar stb.)
  • Technikai infrastruktúra tömeges leállása (áramszünet, internetszolgáltató országos leállása stb.)
  • Háború, terrorcselekmény
  • Közlekedési lehetőség elháríthatatlan akadálya (pl. teljes útzár, tömegközlekedés leállása)

Vis maior esetén:

  • Egyik fél sem kötelezhető kártérítésre
  • A Felek új időpontot egyeztetnek, vagy közös megegyezéssel elállnak a szerződéstől
  • Ha előleg került befizetésre, azt visszatérítem
11. Felelősség és garanciális feltételek

11.1. Szolgáltatói felelősség

Felelősséget vállalok:

  • A szolgáltatás szakszerű, gondos teljesítéséért
  • Az átgondolt felkészülésért
  • Az érthető hangminőségért (stúdiós verzió esetén professzionális minőségért)
  • A megbeszélt határidők betartásáért
  • Az adatvédelem és a személyes adatok biztonságáért

11.2. Technikai hibák esetén

Ha az én oldalamon lép fel technikai hiba (nem rögzítettem jól a felvételt, a stúdiónál nem rögzítették jól, elromlott az adathordozóm, bármi technikai jellegű), akkor természetesen még egyszer felvesszük, és ennek nem lesz plusz költsége.

Ha a Megrendelő oldalán lép fel technikai hiba (gyenge internetkapcsolat, rossz minőségű mikrofon, zajos környezet, nem megfelelő világítás stb.), amely rontja a felvétel minőségét, az a Megrendelő felelősségi körébe tartozik. Ebben az esetben nem vállalok sem garanciát, sem felelősséget, és nem nevezhető ez meg hibaforrásként az én oldalamon.

11.3. Felelősségkorlátozás

Nem vállalok felelősséget:

  • Elmaradt haszonért: Ha a Megrendelő az elkészült anyagot valamilyen saját projektjébe tervezte beépíteni, és emiatt elmaradt haszna keletkezik
  • Következményi károkért: A szolgáltatás igénybevételéből eredő közvetett károkért
  • Harmadik felek által okozott károkért: Pl. stúdiószolgáltató hibája, online platform leállása (ha nem rajtam múlik)
  • Az interjúban elhangzottak valóságtartalmáért: Az elhangzottak nem feltétlenül tükrözik az én véleményemet, és nem tartozik a feladataim közé azok valóságtartalmának ellenőrzése. Az Ügyfél köteles biztosítani, hogy az interjúban elhangzott kijelentések valósak és nem sértik harmadik felek jogait. Ha az Ügyfél olyan kijelentéseket tesz, amelyek kárt okoznak harmadik félnek (pl. versenytárs lejáratása, rágalmazás, becsületsértés), ezért kizárólag az Ügyfél felel, és köteles kártérítést fizetni. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az interjúban elhangzottakért, és nem köteles ellenőrizni azok valóságtartalmát
  • Tartalmi felelősségért: Ha a Megrendelő egész interjú alatt magát a konkurenciával szemben nem reális színben tünteti fel, esetleg a versenytársat ócsárolja vagy lejáratja, az interjút leállítom. Ebben az esetben a Megrendelő a végösszeg 60%-át köteles kifizetni, és nem vállalok felelősséget az ebből eredő károkért

Fontos korlátozás: A Szolgáltató kizárólag szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartás esetén felel. Ezen túlmenően a Szolgáltató felelőssége a megrendelt szolgáltatás díjának összegére korlátozódik.

Külön kikötés: A Szolgáltató nem vállal felelősséget az Ügyfél által az interjú során elhangzott kijelentésekért, állításokért, amelyek valótlanok, megtévesztőek vagy kárt okoznak harmadik feleknek. Az Ügyfél köteles biztosítani, hogy az interjúban elhangzottak valósak és nem sértik harmadik felek jogait. Ha az Ügyfél olyan kijelentéseket tesz, amelyek jogellenesek vagy kárt okoznak, kizárólag az Ügyfél felel érte, és köteles kártérítést fizetni.

11.4. Kifogások, javítási lehetőség

A Hangos emlékkönyv szolgáltatás esetén az Ügyfélnek egy alkalommal lehetősége van arra, hogy a kért anyagon változtassunk, ha nem tetszik valami. Ekkor az Ügyfélnek kell jelezni, hogy:

  • Pontosan hány percnél, másodpercnél van a probléma
  • Mi a probléma, amit javítani kell
  • Milyen jellegű változtatást szeretne (pl. vágás, stb.)

A javítást 7 napon belül elvégzem és eljuttatom a módosított verziót.

Fontos: Az Ügyfélnek az átadást követő 30 napon belül kell jeleznie a javítási igényét. Ha ez a határidő elmúlt, a Szolgáltató nem köteles javítást végezni, és az anyag véglegesen törlésre kerül. A javítási lehetőség csak akkor érvényes, ha az Ügyfél az átadást követően jelezte, hogy letöltötte az anyagot, és ellenőrizte azt.

12. Szerzői jogok és felhasználási feltételek

12.1. Az elkészült hangfelvétel/videó felhasználása

A Hangos emlékkönyv szolgáltatás esetén:

  • Az elkészült anyag tulajdonjoga és felhasználási joga: A kész, szerkesztett hanganyag vagy videó felhasználási joga teljes mértékben a Megrendelőé az átadást követően
  • Felhasználás módja: A Megrendelő szabadon felhasználhatja az anyagot (posztolhatja közösségi médiában, küldheti ismerőseinek, teheti honlapra stb.)
  • Tartalmi módosítás tilalma: Az átadott anyagot tartalmilag nem módosíthatja sem a Megrendelő, sem más, sem AI segítségével úgy, hogy az mást jelentsen, mint ami elhangzott. Deepfake vagy egyéb megtévesztő manipuláció tilos!
  • Nyersanyag: Nyersanyagot (retusálatlan, vágatlan felvételt) soha, semmilyen körülmények között nem adok át, ahogyan egy fotós sem adja oda a retusálatlan képeket

Fontos: Ha a Megrendelő az elkészült anyagot tartalmilag manipulálja (pl. deepfake technológiával módosítja), és ezzel kárt okoz vagy jogsértést követ el, kizárólag a Megrendelő felel érte, és köteles kártérítést fizetni.

12.2. Az ötlet és a formátum szerzői joga

A Hangos emlékkönyv szolgáltatás koncepciója, formátuma és kivitelezése (hogy átlagemberek is mesélhessék el történetüket professzionális interjú keretében) szellemi terméknek minősül, és Back Réka Bernadett tulajdonát képezi.

Ez azonban nem korlátozza a Megrendelőt abban, hogy az elkészült anyagot szabadon felhasználja.

12.3. Referencia és promóciós felhasználás

A Szolgáltató csak a Megrendelő külön, írásos engedélyével használ bármilyen részletet az elkészült anyagból referenciaként vagy promóciós célra (pl. weboldalon, közösségi médiában).

Ha a Megrendelő önként megjelöli közösségi médiában vagy weboldalán, hogy az anyagot Back Réka készítette, az egyúttal jó reklám és referencia a Szolgáltató számára. Köszönöm, ha ezt megteszed, de ez nem kötelező!

12.4. A weboldal tartalmai

A www.backreka.hu weboldalon található minden tartalom (szövegek, képek, hanganyagok, videók, logók, márkanevek stb.) szerzői jogvédelem alatt áll, és Back Réka Bernadett tulajdonát képezi.

Tilos:

  • A weboldal tartalmának engedély nélküli másolása, újraközlése
  • A tartalom üzleti célú felhasználása engedély nélkül
  • A tartalom módosítása és újrapublikálása

A tartalmak felhasználásához való hozzájárulás kéréséhez írj az info@backreka.hu vagy a backreka@gmail.comcímre.

13. Panaszkezelés és vitarendezés

13.1. Panaszbejelentés

Ha a szolgáltatással kapcsolatban panaszod van, kérlek, jelezd az alábbi csatornák valamelyikén:

  • E-mail: info@backreka.hu vagy backreka@gmail.com
  • Postai cím: 1137 Budapest, Szent István park 17. 4. em. 1. ajtó

Válaszadási határidő: Írásbeli panaszra 30 napon belül érdemi választ adok (jogszabályi kötelezettség). Törekszem arra, hogy ennél gyorsabban rendezzük a kérdést.

13.2. Békés egyeztetés

Nyitott vagyok arra, hogy szükség esetén békés mediációval, egyeztetéssel rendezzük a vitát, mielőtt bármelyikünk hatósághoz vagy bírósághoz fordulna.

Hiszem, hogy a békés, kulturált megbeszélés a legjobb út a problémák megoldására. Ez a szolgáltatásom lényege is: hogy létrejöjjön az a kommunikáció ember és ember között, ami a mai világban nagyon sok helyen eltűnt, kikopott. Így mielőtt kígyót-békát kiabálnánk egymásra és fenyegetőznénk, próbáljuk meg higgadt módon megbeszélni, és közösen megkeresni a megoldást a problémára.

13.3. Ügyfélbarát vállalás

Ha nyilvánvalóan jogos a panasz (az én oldalamon van technikai probléma, hibát vétettem, stb.), első körben az alábbi megoldásokat ajánlom:

  • Javítás: A hiba kijavítása vagy az anyag újravágása (ingyenesen)
  • Újrafelvétel: Súlyos technikai hiba esetén ingyenes újrafelvétel
  • Kedvezmény: Ha a probléma nem orvosolható teljesen, de a szolgáltatás még használható, díjkedvezmény
  • Visszatérítés: Végső esetben a díj részleges vagy teljes visszatérítése

13.4. Fogyasztóvédelmi hatóság

Ha a panaszod nem rendeződik, jogosult vagy fordulni a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Főosztálya

A lakóhelyed szerint illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztálya

Elérhetőségek: www.kormanyhivatal.hu

13.5. Békéltető Testület

Fogyasztói jogvita esetén jogosult vagy a Békéltető Testület eljárását kezdeményezni:

Budapesti Békéltető Testület

(a Szolgáltató székhelye szerint illetékes)

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: +36 (1) 488-2131

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Weboldal: www.bekelteto.bkik.hu

További békéltető testületek listája: www.bekeltetes.hu

13.6. Online Vitarendezés (ODR)

Online szolgáltatás igénybevétele esetén az Európai Bizottság Online Vitarendezési Platformja is rendelkezésedre áll:

ODR Platform: https://ec.europa.eu/consumers/odr

E-mail címem: info@backreka.hu

13.7. Bírósági jogérvényesítés

A Felek jogosultak a jogviták bíróság előtti rendezésére is. Fogyasztók esetében a jogszabályok szerint a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti bíróság is illetékes lehet.

14. Adatvédelem

A szolgáltatások igénybevétele során megadott személyes adatok kezelésére a külön Adatvédelmi Tájékoztató rendelkezései az irányadók, amely elérhető a weboldalon:

www.backreka.hu/adatvedelmi-tajekoztato

A Megrendelő a szolgáltatás megrendelésével tudomásul veszi az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltakat.

15. Egyéb rendelkezések

15.1. Kapcsolattartás

A Felek közötti hivatalos kapcsolattartás elsődlegesen e-mailben történik. Mindkét fél köteles rendszeresen ellenőrizni az e-mail fiókját és ésszerű határidőn belül válaszolni.

Az e-mailben küldött nyilatkozatok, visszaigazolások írásbeli nyilatkozatnak minősülnek.

15.2. Részleges érvénytelenség

Ha jelen ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak bizonyul, az nem érinti a többi rendelkezés érvényességét. Az érvénytelen rendelkezés helyébe a jogszabály rendelkezései lépnek.

15.3. Irányadó jog és joghatóság

A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött szerződésekre a magyar jog az irányadó.

Jogviták esetén a Felek elsősorban békés úton kísérlik meg rendezni a vitát. Ennek sikertelensége esetén a hatályos jogszabályok szerinti bírósági illetékesség érvényesül.

15.4. Az ÁSZF módosítása

A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására különösen az alábbi esetekben:

  • Jogszabályváltozás
  • Hatósági előírás
  • Szolgáltatás bővítése vagy módosítása
  • Üzletpolitikai változás

A módosított ÁSZF a weboldalon való közzététel napján lép hatályba. A már megkötött szerződésekre a szerződéskötés időpontjában hatályos ÁSZF az irányadó.

Ha a módosítás lényegesen érinti a fogyasztók jogait, a Szolgáltató a weboldalon való közzététellel egyidejűleg értesíti a regisztrált ügyfeleket e-mailben (amennyiben ez lehetséges).

15.5. Nyelv

Jelen ÁSZF magyar nyelven készült. Amennyiben a jövőben idegen nyelvű verzió is készül, jogvita esetén a magyar nyelvű verzió az irányadó.

16. Záró rendelkezések

Jelen Általános Szerződési Feltételek 2025. december 1. napján lépnek hatályba.

Utolsó módosítás dátuma: 2025. december 1.

Kérdés esetén kérlek, vedd fel velem a kapcsolatot:

Back Réka Bernadett egyéni vállalkozó

E-mail: info@backreka.hu, backreka@gmail.com

Weboldal: www.backreka.hu



Köszönöm a bizalmadat! Várom, hogy együtt dolgozhassunk és, hogy megörökíthessük és megőrizzük a Te történetedet!

– Back Réka